|
|
Revisie 2VD6
En dan krijg je een telefoontje dat er 2 eigenaren van elk een Industrie 2VD6 bezig zijn met een totale revisie van hun motoren. Dat werd dus direct afreizen naar de plaats van demontage. Immers niet vaak krijg je te zien dat een 2VD6 in onderdelen ligt. Op de foto's zijn de diverse onderdelen goed te zien. Betreft hier motornr 3481 (wij hebben een 3404 uit juni 1948) Zelf zijn we van plan om de koppeling te reviseren en nu konden we goed bekijken hoe het een en ander in elkaar steekt. De kop bijvoorbeeld heb ik ooit een keer mogen bewoneren toen ik zelf nog verkenner was dus dat is al weer even geleden (1983). (voor de grote fotos Download 13 MB)
Het chasis met alleen de krukas er nog in.
Goed is het kroontandwiel, tandwiel oliepomp en het kettingtandwiel te zien.
De cilinder en de zuiger
Hier komt net de cilinderkop los daarnaast een al geheel gereinigde kop.
De bak en een deel van de koppeling. Midden foto vliegwiel regulateur. En zo ziet de Industriekoppeling er gedemonteerd uit. Boven foto; de trommel met de 4 kleine kroontandwielen. Onder; Die messing bus is nu dat deel waar men heel goed op moet passen bij demontage. En dit zijn de mannen die net begonnen aan de 2e 2VD6 en wel een voor oorlogse wat goed te zien was aan enkele kleine details. Motor nr 33** Met dank aan deze mensen dat we een kijkje mochten nemen. Dec 2002.
|